Już za 4 lata mamy pojechać oleską obwodnicą. Koszt 700 milionów złotych!
We wtorek 16 października opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Olesna.
Składanie ofert w siedzibie GDDKiA będzie trwać do 11 grudnia 2018 roku. Pierwsze prace budowlane mają ruszyć w drugiej połowie 2020 roku. Budowa planowo ma zostać ukończona pod koniec 2022 roku. Obwodnica ma docelowo liczyć dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
To potężna inwestycja, której wartość kosztorysowa wynosi 700 milionów złotych.
Obwodnica ma zostać wybudowana w wariancie północnym i będzie mieć niespełna 25 kilometrów. Będzie ona odcinkiem drogi ekspresowej S11, która docelowo ma mieć ponad 550 kilometrów długości. Korytarz tej drogi w większości prowadzi śladem obecnej drogi krajowej nr 11. Droga ekspresowa S11 ma być jedną z najważniejszych dróg prowadzących z północy na południe Polski (Kołobrzeg-Poznań-Bytom).
Wariant północny obwodnicy Olesna będzie przebiegać w większości lasami, dlatego trzeba będzie wyciąć sporą powierzchnię lasów. Mniej więcej co kilometr na trasie obwodnicy ma znajdować się obiekt mostowy.
Jedyny węzeł w gminie Olesno znajdować się będzie przy ulicy Gorzowskiej. Węzeł jednej z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce będzie znajdował się kilkaset metrów od oleskiej strefy inwestycyjnej, co ma zwiększyć wartość lokalnych terenów.
Sama budowa to potężne przedsięwzięcie, w którym mają uczestniczyć setki drogowców. Burmistrz Olesna liczy, że skorzystają na niej również lokalni przedsiębiorcy z branży drogowej, ale również cateringowej czy noclegowej.
Informację przekazano na specjalnie zwołanej konferencji prasowej w Urzędzie Miejskim w Oleśnie w środę 17 października. Na konferencji obecni byli: Przemysław Maliszkiewicz, dyrektor GDDKiA w Opolu, Adrian Czubak, wojewoda opolski oraz Sylwester Lewicki, burmistrz Olesna.
Wizualizacja wariantu północnego przedstawiona przez GDDKiA. Wizualizacja może się w szczegółach różnić od faktycznego przebiegu obwodnicy.
Damian Pietruska
Przecież kilka lat temu Pan Burmistrz blokował wariant północny. Co z tirami jadącymi od strony Opola i Dobrodzienia dalej będą jeździć przez Olesno. Dla mieszkańców Kościuszki i Dobrodzieńskiej praktycznie nic się nie zmieni
Patrząc globalnie jazda drogą DW901(Dobrodzienska) stanie się sie dla tranzyu zwyczajnie nieopłacalna. w tej chwili to główny szlak do A4(Srzelce Opolskie) przez liczne miejscowości i ograniczenia. po wybudowaniu S11 szybciej, taniej i bez ograniczeń dojedziemy do A4 jadąc w kierunku Lublińca i w okolicy tarnowskich gór wjedziemy na A1 i dalej juz autostrada
Patrząc globalnie to może za lat 20 wybudują całą trasę S11 a do tego czasu dalej będą rozjeżdżać drogi w Oleśnie. Do tego wytną dziesiątki hektarów lasu który na tą chwilę jest jedyną atrakcją okolicy. Brawo burmistrz
Ważne jest to że działeczki zostały zakupione…
Duży ruch generuje też trasa 901 z Gliwic do Olesna i dalej na Poznań, Praszkę, Wieluń.
Ten ruch dalej pojedzie przez miasto
Narazie to bedzie taka droga do nikąd. Jezeli woj. sląskie jej nie przedłuży to ta trasa skończy się w głębokim lesie.
Kazda nowa ulica a szczegulnie nowy zjazdz S11 do Olesna zpowodtrdfgfdfgfdsdfghgfdrzzfrewsertgzhtrewrtzuztrtzuü+#üpoiuztrewqdroga
Kazda nowa ulica a szczegulnie nowy zjazd z S11 do Olesna zpowodoje bardzo mocne zwiekszenie ruchu drogowego na ulicy Gorzowskiej. Pytanie jest, jak bedzie kierowany ruch samochodow jadacych z Dobrodzienia albo z Opola przez Olesno, ktore chca dojechac na wjazd do S11. Trudno to sobie wyobrazic. Chyba ze planowanie jest puszczenie tego ruchu przez istniejace miejskie Ulice Ul. Gorzowska, Murka, Male Przedmiescie… Takie rozwiazanie bylo by katasrofa dla mieszkajacych tam Obywateli (chalas, kurz w srodku Miasta…). Inne pytanie jest, czy na Murki istniejacy tam Wjadukt kolejowy pozwoli tam przejezdac wysokim tirom? Jaka jest koncepcja Urzedu Planowania Drog w tym wzgledzie?