• Home »
  • Informacje »
  • Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 487 w Oleśnie. Jednokierunkowa pod wiaduktem! (mapy)

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 487 w Oleśnie. Jednokierunkowa pod wiaduktem! (mapy)

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 487 w Oleśnie. Jednokierunkowa pod wiaduktem! (mapy)

Trwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 487 w Oleśnie. Po inwestycji, ten odcinek będzie wyglądał zupełnie inaczej! Zmienią się także obowiązujące przepisy ruchu drogowego. Między innymi pod wiaduktem kolejowym, gdzie wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy.

Mówimy o naprawdę sporej inwestycji. To całkowita przebudowa i rozbudowa odcinka drogi o długości 2,2 kilometra – od przejazdu kolejowego, który przecina drogę prowadzącą do Częstochowy, w kierunku kościoła św. Anny, aż do skrzyżowania z ulicą Leśną.

Jedną z najważniejszych zmian będzie wprowadzenie ruchu jednokierunkowego pod wiaduktem kolejowym, na skrzyżowaniu dróg ul. Murka i Sienkiewicza.

– Zakładamy wprowadzenie ruchu jednokierunkowego dla pojazdów nadjeżdżających od strony ul. Murka pod wiadukt. Ponieważ będzie to przejazd jednokierunkowy – nie będzie możliwości wjazdu od drugiej strony (ulic Chopina, Sienkiewicza czy Targowej). Głównym traktem będzie nowy przebieg drogi wojewódzkiej 487 – w śladzie ulic Chopina i Sienkiewicza – tłumaczy Arkadiusz Branicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.

Oto jak będzie wyglądało wspomniane skrzyżowanie po przebudowie:

Źródło: ZDW Opole.

(kliknij, aby powiększyć)


Sporo zmian czeka ulicę Sienkiewicza, gdzie między innymi powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 3 metrów. Droga ma się znaleźć częściowo w nowym śladzie, na terenach działek PKP. Wyprostowane zostaną łuki drogi.

Załączamy mapę planu ulicy Sienkiewicza w Oleśnie, zdając sobie sprawę, że to skomplikowana przebudowa, a mapa jest bardzo szczegółowa.

Źródło: ZDW Opole

(kliknij mapę, aby powiększyć)

Nasz portal otrzymał sporo pytań na temat wyciętych drzew podczas rozpoczęcia inwestycji.

– Jeśli nie jest to konieczne, raczej nie wycinamy drzew. Z wielu przyczyn. Tu niestety konieczne było usunięcie zadrzewienia w związku z kolizją w pasie drogi. Ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego konieczne jest zachowanie właściwej skrajni – mówi Arkadiusz Branicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.

Inwestycja ma kosztować aż 35 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest częstochowska spółka Drog-Bud.

Zapytaliśmy także, kiedy można spodziewać się kolejnych utrudnień dla kierowców?

– To nie tylko dość droga, ale i skomplikowana inwestycja. W szczególności z powodu prowadzenia jej w terenie zabudowanym. Łączy się to z zachowaniem minimalnego ruchu, sieciami pod pasem drogi itp. Dodatkowo mamy czas mało przewidywalny pogodowo. Dlatego trudno określić dokładnie, kiedy będzie zmieniany harmonogram prac. Każdy następny etap tymczasowej organizacji ruchu jest przez wykonawcę przedstawiany na komisji BRD w celu uzyskania niezbędnych uzgodnień. Będziemy o nich informować – mówi Arkadiusz Branicki.

Zakończenie rozbudowy planowane jest na połowę 2026 roku.

Damian Pietruska

Podziel się