Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 487 w Oleśnie. Jednokierunkowa pod wiaduktem! (mapy)

Trwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 487 w Oleśnie. Po inwestycji, ten odcinek będzie wyglądał zupełnie inaczej! Zmienią się także obowiązujące przepisy ruchu drogowego. Między innymi pod wiaduktem kolejowym, gdzie wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy.
Mówimy o naprawdę sporej inwestycji. To całkowita przebudowa i rozbudowa odcinka drogi o długości 2,2 kilometra – od przejazdu kolejowego, który przecina drogę prowadzącą do Częstochowy, w kierunku kościoła św. Anny, aż do skrzyżowania z ulicą Leśną.
Jedną z najważniejszych zmian będzie wprowadzenie ruchu jednokierunkowego pod wiaduktem kolejowym, na skrzyżowaniu dróg ul. Murka i Sienkiewicza.
– Zakładamy wprowadzenie ruchu jednokierunkowego dla pojazdów nadjeżdżających od strony ul. Murka pod wiadukt. Ponieważ będzie to przejazd jednokierunkowy – nie będzie możliwości wjazdu od drugiej strony (ulic Chopina, Sienkiewicza czy Targowej). Głównym traktem będzie nowy przebieg drogi wojewódzkiej 487 – w śladzie ulic Chopina i Sienkiewicza – tłumaczy Arkadiusz Branicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.
Oto jak będzie wyglądało wspomniane skrzyżowanie po przebudowie:
(kliknij, aby powiększyć)
Sporo zmian czeka ulicę Sienkiewicza, gdzie między innymi powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 3 metrów. Droga ma się znaleźć częściowo w nowym śladzie, na terenach działek PKP. Wyprostowane zostaną łuki drogi.
Załączamy mapę planu ulicy Sienkiewicza w Oleśnie, zdając sobie sprawę, że to skomplikowana przebudowa, a mapa jest bardzo szczegółowa.
(kliknij mapę, aby powiększyć)
Nasz portal otrzymał sporo pytań na temat wyciętych drzew podczas rozpoczęcia inwestycji.
– Jeśli nie jest to konieczne, raczej nie wycinamy drzew. Z wielu przyczyn. Tu niestety konieczne było usunięcie zadrzewienia w związku z kolizją w pasie drogi. Ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego konieczne jest zachowanie właściwej skrajni – mówi Arkadiusz Branicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.
Inwestycja ma kosztować aż 35 mln zł. Wykonawcą inwestycji jest częstochowska spółka Drog-Bud.
Zapytaliśmy także, kiedy można spodziewać się kolejnych utrudnień dla kierowców?
– To nie tylko dość droga, ale i skomplikowana inwestycja. W szczególności z powodu prowadzenia jej w terenie zabudowanym. Łączy się to z zachowaniem minimalnego ruchu, sieciami pod pasem drogi itp. Dodatkowo mamy czas mało przewidywalny pogodowo. Dlatego trudno określić dokładnie, kiedy będzie zmieniany harmonogram prac. Każdy następny etap tymczasowej organizacji ruchu jest przez wykonawcę przedstawiany na komisji BRD w celu uzyskania niezbędnych uzgodnień. Będziemy o nich informować – mówi Arkadiusz Branicki.
Zakończenie rozbudowy planowane jest na połowę 2026 roku.
Damian Pietruska
Wąskie gardło czyli wiadukt zostaje?
Projekt rodem z Bareii . Żeby zlikwidować problem pod wiaduktem to zrobią jednokierunkową i już po problemie.
Czy na pewno dobrym pomysłem jest przekierowanie ruchu od strony Praszki ulicą Chopina przez ciągle zakorkowany przejazd kolejowy. Dlaczego zniesiono zakaz wjazdu tirów przy rondzie na ulicę Częstochowską do centrum również przez przejazd kolejowy. Czasami korek samochodów już sięga ulicy Ogrodowej i dalej.
To na pewno nie był najlepszy pomysł rodem Zarządu Dróg Wojewódzkich. Patrząc na to co teraz się dzieje na przejeździe, to po remoncie całości będą widoczne szlangi pojazdów. Totalna głupota, ale ktoś za taki projekt skasował niezłą kaskę!!!
ale ktoś ten projekt uzgodnił
o widzę, że trochę podwórek pobiorą
pobiorą bo gdzieś te ludzie muszą stać w korku do przejazdu kolejowego.
Tylko idiota mógł wpaść na pomysł zamknięcia wiaduktu od strony ul. Sienkiewicza. Cały Północna część powiatu dostaje się właśnie tą stroną do miasta. Teraz łatwiej będzie się dostać do miasta jadąc przez 7 Źródeł i Wojciechów. Ktoś podjął te decyzję zza biurka bez zaznajomienia się z natężeniem ruchu. Zresztą już kiedyś wiadukt był zamknięty i okazało się że nie była do dobra decyzja. Pytanie jakie jest uzasadnienie dla opcji przekształcenia przejazdu pod wiaduktem w drogę jednokierunkową?
Wydadzą 35 mln i zablokują pół olesna na przejeżdzie kolejowym. Polska w pigułce. Podczas remontu wiaduktu widzieli jakie korki się robiły. Ale tak to jest jak jeden w urzędzie umie czytać, drugi pisać a trzeci podpisuję dokumenty . najważniejsze że kasa wydana , ujowo ale wydana.
Przekierowanie ruchu busów do centrum przesiadkowego , dojazdu do pracy, szkół, ruchu z S11 przez zakorkowany przejazd kolejowy i centrum miasta to naprawdę genialny pomysł. Tylko idiota mógł to wymyśleć.
zakorkowanie to tu w OOL jest od 6:50 do 7:05 i od 15:00 do 15:15
To chyba nie jeździłeś jak był remont wiaduktu. Jeżeli się wydaje 35 mln to trzeba likwidować wąskie “gardła” a nie przesuwać korki o 150 metrów dalej.
Zastanawiam się po co zbudowano dwie obwodnicę jeżeli został zniesiony zakaz wjazdu ciężarówek ul.Czestochowska do Olesna.Bardzo dużo samochodów zamiast korzystać z obwodnic wjeżdża do Olesno.Ciekawe ile za chwilę będzie kosztował remont ul.Czestochowskiej,Kościuszki ,Konopnickiej i ronda przy tych ulicach
Z całym szacunkiem ale na Kościuszki lub Konopnickiej to duża ciężarówka może wjechać chyba tylko przez pomyłkę… (po czym zostanie zatrzymana przez policję)
Jaka pomyłkę,chyba samochody ciężarowe nie rozpływają się za przejazdem,nie mają możliwości skręcenie gdziekolwiek więc jadą przez ul.Kosciuszki ,rondo i ul.Konopnicka,a obwodnice świeca pustkami.Proponuje zatrzymać się trochę i popatrzeć.
Ręce (zawód spod latarni) opadają. Jaki (wstaw epitet lub zawód spod latarni) to zaprojektował i jaki (wstaw epitet lub zawód spod latarni) w urzędzie przyklepał to rozwiązanie??
Zarząd Dróg Wojewódzkich
Konsultacje społeczne zapewne odbyly się przy wódzie