Rekordy! WOŚP hucznie grała w powiecie oleskim!

Za nami 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która z jeszcze większą mocą zagrała także w powiecie oleskim. Już nawet od poprzedniego tygodnia odbywały się wydarzenia kulturalne, sportowe czy koncerty. Było warto, bo w sztabach padały kolejne rekordy.
W powiecie oleskim Orkiestra grała na najwyższej częstotliwości! Setki wolontariuszy wyszły na ulice powiatu, aby zebrać jak najwięcej pieniędzy. Przeróżnych wydarzeń i akcji było tak wiele w całym powiecie, że nikt rozsądny nie jest w stanie tego ogarnąć! Nie będziemy więc opisywać poszczególnych większych lub mniejszych wydarzeń, ale podamy kwoty zebrane przez poszczególne sztaby, z uwagą, że mogą one jeszcze wzrosnąć, ponieważ trwa liczenie dodatkowych zbiórek.
Najwięcej udało się zebrać w oleskim sztabie, bo robiące wrażenie ponad 181 tys. zł! To rekord oleskiego sztabu!
W praszkowskim sztabie zebrano ponad 116 tys. zł. Liczenie nadal jednak trwa!
Podobnie jak w Dobrodzieniu, gdzie tamtejszy sztab już naliczył ponad 44 tys. zł.
Sztaby w Rudnikach i Gorzowie Śląskim zebrały bardzo podobne kwoty – czyli ponad 36 tys. zł.
To oznacza, że w powiecie oleskim, licząc wszystkie sztaby, udało się zebrać około 400 tys. zł! Co jest rekordem! To niesamowite, że wciąż znajdują się nowe osoby, chcące pomagać, a sztaby ciągle rosną w siłę! Brawo!
W tym roku Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy grała dla onkologii i hematologii dziecięcej. Motywem przewodnim 33. Finału WOŚP jest bezpieczeństwo i zdrowie dzieci. Deklarowana kwota w całej Polsce wyniosła rekordowe ponad 178,5 mln zł! Wciąż jednak liczone są dodatkowe zbiórki.
Damian Pietruska
Przedstawiamy zdjęcia z oleskiego finału WOŚP.
Czy można gdzieś sprawdzić koszta (np. takie jak: wynajem hal, opłaty dla służb, poczęstunki czy koncerty) jakie poniósł urząd gminy Olesno w tym przedsięwzięciu bezpośrednio lub pośrednio (poprzez Miejski Dom Kultury)?
Pieloka 21. Zapraszamy…
Skoro już tu jesteście, to gorąca prośba o przedstawienie kosztów organizacji całej imprezy. Mieszkańcy z wypiekami na twarzy czekają na dobre informacje na temat przepływów publicznych środków do prywatnej fundacji.
Startuj, adres znasz…
Proponuję zobaczyć ostatnie 5 minut dzisiejszej rady, jest wesoło
7-8 ostatnich minut!! Genialny pokaz zaorania przez radną ze swojego komitetu…
https://bip.olesno.pl/8046/archiwum-nagran-obrad-rady-miejskiej-w-olesnie.html
Dokładnie. Końcówka sesji (ostatnie kilka minut) to totalna kompromitacja. Obnażenie tej atmosfery grozy, kontroli, zwolnień kompetentnych pracownikow, bezradności i bezsilności.
A to pozbawianie pracownikow telefonu to już pachnie wschodem…
Szybciej to zmierza ku upadkowi niż zakładałam.
Bardzo ciekawa sprawa. Na malowanie przedszkola/sprzęt do nagłośnienia czy dodatkowy odbiór odpadów nie ma, ale na audyty, które nie wiadomo ile kosztują już jest
Audyt którego rzetelność kwestionuje nawet radna z ramienia burmistrza to faktycznie musi być merytoryczny everest…Pytanie kto robił ten audyt? (czy nie przypadkiem nowy pracownik urzędu bo wtedy jego wiarygodność wiemy jaka jest)
I wreszcie ile kosztował, skoro rzekomo na nic nie ma pieniędzy, że trzeba było zwykłym ludziom i przedsiębiorcom podnieść podatki, podnieść opłaty za śmieci (przy braku jakichkolwiek swoich inwestycji)
to Krajowe Centrum Szkoleń (…) to też ciekawostka. Orientuje się ktoś po jakim czasie te ponad 7mln zł. zwrócą się do budżetu? ( pomijając oczywiście roczne koszty utrzymania itd) no i oczywiście czy / jak Gmina stanie się tym “właścicielem”
To już jest zależne od efektywnego zarządcy obiektu. Swoją drogą to skandal, ze centrum nie ma jeszcze powołanego kierownika (który powinien już się wdrażać).
Strażacy już nie mogą się doczekać takiej bazy!
Dobry manager po prostu kosztuje. A jeśli zatrudniać będzie Gmina, to raczej wynagrodzenie startowe będzie w okolicach najniższej. Gmina raczej stroni od od ludzi z kompetencjami i profesjonalistów. Nie liczmy, że Krajowe Centrum wespnie się na wyżyny możliwości bez odpowiednich ludzi na pokładzie. Swoją drogą rzeczywiście ostatnie 8 minut z ostatniej Sesji Rady i “nie przypominam sobie” jest bardzo wymijające – takie rzeczy mówi się tylko w jednym w celu: aby nie powiedzieć prawdy i aby nie skłamać (jednocześnie).
Taki ogromny budynek to jak za darmo. Nic tylko zarabiać na nim pieniądze. Pytanie na sesji ile nas kosztowało centrum przez przewodniczącego pokazuje absurd. Chłop głosował za budżetem i nie wie za czym głosował. Śmiech na sali
Na pewno urząd/mdk ma fakturę za wynajem sali.
Pytanie czy kwota jest taka sama jak przy wynajmie pod koncert lub kabaret.
O rozliczenia zapytajcie Romanowskiego.
A co ma piernik do wiatraka? Potępiam jednego to i chce rzetelnej informacji na temat drugiego?
Z kierownikiem już są w plecy. Mamy koniec stycznia rekrutacja 2 m-ce to koniec marca, następnie jeśli kandydat ma 3 miesiące okres wypowiedzenia to mamy koniec czerwca, następnie kierownik musi zrekrutować pracowników wg. jego pomysłu i oni tęcz mają okres wypowiedzenia, zdobyć klientów a tu jeszcze sezon urlopowy, przygotować plan działania. To się nie uda do sierpnia
Szanowna Redakcjo, może warto zainteresować się okolicznościami i charakterem zwolnień, mobbingiem, ogólnym chaosem oraz brakiem jakichkolwiek wyników w zakresie nowych inicjatyw i pozyskiwania środków zewnętrznych.
Ja bym jeszcze dopytał o koszty tego niezwykle profesjonalnego audytu, który nawet Radna (wybrana z komitetu Pana Burmistrza OOL) nazwała – „jakby dziecko to pisało, z podstawówki”
Oraz kto go (rzetelnie) przeprowadzał?
Dla mnie po tych wyjaśnieniach i tłumaczeniu na okrętkę akcji z telefonem Wice do natychmiastowej dymisji.
Fakt, wygląda to fatalnie. Nawet jest niedopuszczalne na takim stanowisku. Dopóki ludzie nie zaczną się bardziej interesować, to jeszcze kilka lat takiego władztwa…
Popieram. Do końca 2024 z Urzędu odeszło podobno KILKU pracowników. Nie tylko Pan Wojczyszyn – bo o tym odejściu mówi się najwięcej. Może warto się zainteresować?
Dziwię się niektórym radnym, że im nie przeszkadza, że będą zapamiętani jako współautorzy tej farsy.
Redakcja prosimy o interwencję. Wszyscy chcemy widzieć ten audyt i znać kwotę jaką zapłaciliśmy jako mieszkańcy. Czy on będzie opublikowany na BIP ?
Będziemy chcieli w najbliższym czasie spotkać się z burmistrzem Olesna, aby porozmawiać o tegorocznych inwestycjach, budżecie, zmianach w urzędzie czy przeprowadzonym audycie. Pozdrawiamy!
Czy istnieje możliwość wysyłania do redakcji szokujących informacji, nad którymi redakcja mogłaby się pochylić? (nazbierało się tego naprawdę dużo, a w imieniu pracowników chciałabym się nimi podzielić)
no i co ona z nimi zrobi?
Nagłośni.