Marketing referencyjny
Chcesz wypromować swoją firmę lub konkretny produkt, ale wszystkie dostępne formy są dla Ciebie istną magią? Poznaj marketing referencyjny! Jeśli nie chcesz wiązać się umowami i zobowiązaniami oraz nawiązywać współpracy z partnerami, ta metoda będzie dla Ciebie i Twojej firmy świetnym rozwiązaniem!
Porównanie definicji
Zarówno duże, doświadczone firmy, jak i mniejsze start-up’y korzystają w pełni z dostępnych możliwości marketingowych, aby jak najbardziej zbudować świadomość o swojej marce czy oferowanym produkcie. Nic więc dziwnego, że wiele z nich wydaje niemałe kwoty na rozkręcenie biznesowej spirali. Bardzo częstą praktyką jest współpraca w programie partnerskim z inną firmą, na zasadzie wzajemnego promowania i polecania swoich usług i produktów. Można powiedzieć, że to idealna forma zdrowej konkurencji. Wszelkie dostępne media społecznościowe pozwalają firmom na promowanie swoich usług właśnie na tego typu platformach. Wykorzystanie materiału wizerunkowego czy produktowego, nazywane jest marketingiem wirusowym. Taka informacja działa na zasadzie wirusa, który użytkownicy sukcesywnie sobie przesyłają, a w rezultacie promują markę. Dlatego jest to poniekąd taka nieformalna reklama. Istnieje też forma marketingu szeptanego, który jest bardzo często stosowany w działaniach marketingowych. Ma on na celu rekomendowanie usług i produktów firmy poprzez różnego rodzaju kanały internetowe. Najczęściej wykorzystuje się do tego portale dyskusyjne czy fora. Niekiedy internauci ufają opiniom zgromadzonym w sieci i decydują się zostać klientami danej firmy.
Rekomendacje
Jednak mimo dość wysokiej skuteczności, użytkownicy nie znają się i te opinie nie są w stu procentach wiarygodne. Dlatego firmy coraz częściej wykorzystują w swoich działaniach marketing referencyjny. Polega on na rekomendacjach produktów i usług przez osoby pozostające w bliższej relacji. I nie chodzi tu tylko o koneksje rodzinne czy przyjacielskie, ale także o osoby, które posiadają wzajemnie swoje numery telefonów, komunikatory czy adresy mailowe. Jest to podstawa do tego, aby takie zaufanie było o wiele większe, niż w przypadku osób, które kompletnie się nie znają. Najczęściej marketing referencyjny polega na tym, że obie strony otrzymują gratyfikację. Załóżmy, że pewna osoba poleci coś swojemu znajomemu. W takim przypadku otrzymuje ona np. kod zniżkowy na usługi, a znajomy dostaje rabat na pierwsze zakupy. I tak łańcuszek rekomendacji rośnie, ponieważ każdy chce coś dodatkowego otrzymać. Taka forma marketingu ma sens i duży potencjał rozwoju.
Agencja marketingowa
Jeśli chcesz, aby usługi lub produkty Twojej firmy były w naturalny, nieoficjalny sposób rekomendowane, wybierz właśnie taką formę promocji. Organizacja całego procesu wymaga jednak dużego wysiłku i wiedzy, dlatego oddaj to w ręce specjalistów. Agencja PR Commplace świadczy usługi także związane z marketingiem referencyjnym. Dzięki niej świadomość o Twojej firmie, a przede wszystkim sprzedaż, znacznie wzrosną.
* – Artykuł sponsorowany.