Czym jest i jak działa reklama w wyszukiwarkach? Poznaj odpowiedź!

Czym jest i jak działa reklama w wyszukiwarkach? Poznaj odpowiedź!

Nowoczesny kanał dystrybucji towarów i usług, jakim jest internet cieszy się stale rosnącą popularnością. Możliwość pozyskiwania potencjalnych klientów z terenu całej Polski za pośrednictwem strony skutecznie przyciąga do sieci coraz więcej firm. Stworzenie atrakcyjnej witryny firmowej czy sklepu nie zagwarantuje nam, jednak potencjalnych nabywców. O konsumenta w sieci walczy wiele firm, dlatego warto promować swój biznes za pośrednictwem skutecznej reklamy w wyszukiwarkach.

Reklama w Google szansą na biznesowy sukces

Skuteczna reklama w wyszukiwarce Google to sprawdzony sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów. SEM (ang. Search Engine Marketing) czyli inaczej marketing w wyszukiwarkach to szeroki katalog działań promocyjnych, który obejmuje m. in. pozycjonowanie stron, optymalizację witryny i kampanie linków sponsorowanych. Efektywne działanie w tym zakresie ma za zadanie zwiększenie widoczności strony firmowej w wynikach wyszukiwania. A oto czym charakteryzuje się poszczególne rodzaje reklamy:

  • Pozycjonowanie stron – to zbiór działań mających na celu wypromowanie witryny w organicznych wynikach wyszukiwania pod kluczowymi dla firmy frazami. Dotarcie do topowych pozycji w wynikach wyszukiwania gwarantuje ściągniecie wartościowego ruchu na witrynę, który szybko przekłada się na wzrost sprzedaży towarów i usług. Profesjonalne pozycjonowanie stron obejmuje zawsze działania w obrębie witryny polegające na optymalizacji kodu i dodaniu wartościowych treści nasyconych słowami kluczowymi, a także działań poza witryną polegających na pozyskiwaniu wartościowych odnośników do strony. Pozycjonowanie stron to proces długotrwały, jednak przynoszący wymierne, długofalowe efekty. Dodatkowo działania wpisujące się w pozycjonowanie wpływają na budowanie korzystnego wizerunku firmy, a osiągnięcie wysokich pozycji plasować będzie dane przedsiębiorstwo ponad konkurencją działającą w branży. Decydując się na pozycjonowanie stron warto powierzyć obsługę witryny doświadczonym specjalistom, którzy w sposób kompleksowy i rzetelny zajmą się promocją strony, sklepu w Google. Pierwsze efekty pozycjonowania możemy dostrzec zazwyczaj po około 3 miesiącach.
  • Kampanie AdWords – kampanie linków sponsorowanych to kolejne narzędzie marketingu internetowego, które pomoże wypromować nam stronę firmową. Wpłacając środki pieniężne na konto Google przedsiębiorca może wyświetlać reklamę w wynikach płatnych (pozycje ponad wynikami organicznymi) na wybrane przez siebie frazy kluczowe. Reklamy AdWords wyświetlane są na zasadzie licytacji, dlatego im płacimy więcej za kliknięcie, tym korzystniejsze pozycje osiągamy. Reklama AdWords pozwala nam z użyciem panelu administracyjnego na stałe monitorowanie efektów reklamy oraz wprowadzenie bieżących zmian. Minusem reklamy AdWords jest koszt, gdyż promowanie się na bardzo konkurencyjne frazy jest kosztowe. Dodatkowo AdWords działa tylko, gdy posiadamy środki pieniężne na koncie. Dlatego rozwiązanie to jest korzystniejsze w branżach niszowych lub w sytuacji, gdy chcemy promować usługi, towary sezonowe. Oczywiście promocja w AdWords przekłada się także korzystnie na budowanie rozpoznawalności marki.

Skuteczna reklama w Google to szansa na rozwinięcie biznesowych skrzydeł dla każdego przedsiębiorca. Rzetelnie prowadzony marketing internetowy pozwoli dotrzeć do rzeszy potencjalnych nabywców towarów i usług.


*- Źródło: afterweb.pl

*- Materiał partnera.

Podziel się