Ubezpieczenie „mobilne” – czy warto się w nie zaopatrzyć?

Ubezpieczenie „mobilne” – czy warto się w nie zaopatrzyć?

Wiele różnych badań wskazuje na to, że Polacy rzadko kiedy odczuwają potrzebę ubezpieczania się. Jednak z przeprowadzonego przez Nationale-Nederlanden badania wynika, że tylko 4 proc. mieszkańców naszego kraju nie posiada żadnego ubezpieczenia. Wydawać by się więc mogło, że 96 proc. ubezpieczonych to całkiem niezły wynik, ale nie do końca.

Po dokładnym przeanalizowaniu tego, jakie ubezpieczenia Polacy wykupują najczęściej, okazuje się, że jest to obowiązkowe OC samochodu czy grupowe ubezpieczenie na życie w pracy lub w szkole. Co więc z polisami dedykowanymi np. smartfonom – czy tego typu polisy mają w naszym kraju rację bytu?

Dla kogo ubezpieczenie smartfona?

Zdaniem niektórych takie rozwiązanie to zwykły kaprys właścicieli modeli smartfonów z najwyższej półki, którzy nie mają co robić z pieniędzmi. W rzeczywistości to całkiem rozsądny sposób na zminimalizowanie skutków tragedii, z którego mogą skorzystać posiadacze różnych urządzeń mobilnych, bez względu na markę i model.

Pewnie każdy z nas doświadczył porysowanego lub pękniętego ekranu, czy widział takowy u któregoś ze swoich znajomych. To jedno z najpowszechniejszych uszkodzeń, które choć zwykle nie ogranicza możliwości korzystania z urządzenia, to jednak obniża walory estetyczne. Może się też zdarzyć, że przez niefortunny zbieg zdarzeń nasz smartfon zostanie zalany. Wtedy jak znalazł będzie ubezpieczenie dla urządzeń mobilnych takie jak https://www.gadget-cover.com/iphone-insurance, które ochroni jego właścicieli od kosztów związanych z naprawą lub wymianą zepsutego telefonu.

Co daje ubezpieczenie?

Zakres ubezpieczenia może być różny i zależy od warunków zawartej umowy, jednak najczęściej umożliwia zwrot kosztów utraconego smartfona czy też otrzymanie modelu zastępczego w razie zniszczenia lub kradzieży.

W przypadku droższych modeli smartfonów zdarza się, że dedykowane im ładowarki i słuchawki też swoje kosztują. Mający tego świadomość właściciele mogą więc pokusić się o rozszerzenie zakresu ochrony, tak aby obejmowała ona nie tylko smartfon, ale też kompatybilne z nim akcesoria.

Trzeba pamiętać, że kradzież czy utratę telefonu odczuje nie tylko nasz portfel, ale też my sami choćby w sytuacji, gdy smartfon jest naszym narzędziem pracy lub skarbnicą notatek i kontaktów. Dlatego właśnie warto wszystko zapisywać w chmurze, aby wraz z utratą urządzenia mobilnego nie utracić też ważnych dokumentów i danych.


*- Materiał partnera.

Podziel się