10 najważniejszych umiejętności każdego wedding plannera

10 najważniejszych umiejętności każdego wedding plannera

Wedding planner to profesjonalny organizator wesel, który odpowiada za ich wyjątkową oprawę i zdejmuje z barków pary młodej wiele obowiązków. Ściśle współpracuje z klientami oraz podwykonawcami, wykorzystując swoją kreatywność i elastyczność. Osoba, która pragnie spełniać się w tym zawodzie, powinna posiąść 10 najważniejszych umiejętności wedding plannera. Profesjonalne szkolenie ukaże jej specyfikę pracy organizatora wesel i pomoże w rozwinięciu własnego potencjału.

Nawiązywanie relacji z klientem

Organizator wesel to zawód, w którym kluczową rolę odgrywa zaufanie. Para młoda powierza osobie z zewnątrz przygotowania do najważniejszego dnia w swoim życiu. Przeznacza na ten cel niemałe pieniądze, więc pragnie, aby uroczystość zyskała wyjątkową oprawę, która spełni jej oczekiwania. Wedding planner musi posiadać szereg umiejętności miękkich i określony rys osobowościowy. Empatia pozwala mu wczuć się w położenie klientów i zrozumieć ich oczekiwania. Asertywność z kolei ułatwia mu stawianie granic. Od profesjonalnego organizatora wesel wymaga się również dyskrecji. Wspomniane cechy ułatwiają nawiązywanie relacji z klientem i zwiększają szanse na zawarcie umowy o współpracy.

Komunikacja z klientem podstawą tworzenia konceptu wesela

Wedding planner powinien posiadać świetnie rozwinięte umiejętności komunikacyjne. Musi wsłuchiwać się w potrzeby klientów, a zarazem zadawać im stosowne pytania. Dobrze przeprowadzona rozmowa pozwala poznać wizję pary młodej i dostosować do niej scenariusz ślubu oraz wesela.

Tworzenie kosztorysu z uwzględnieniem budżetu klienta

Para młoda zazwyczaj dysponuje ograniczonym budżetem, który chce przeznaczyć na organizację wesela. Dobry wedding planner wie, jak w oparciu o oczekiwania klientów i dostępne środki finansowe, opracować scenariusz uroczystości. Zanim przejdzie do działania, powinien przedstawić narzeczonym wstępny kosztorys, pamiętając o pozostawieniu marginesu. Ceny mogą bowiem wzrosnąć, m.in. ze względu na inflację.

Znajomość trendów ślubnych

Narzeczeni powierzając organizację wesela profesjonaliście, liczą na jego kreatywność i znajomość trendów ślubnych. Wedding planner może czerpać wiedzę, uczestnicząc w najważniejszych targach.

Znajomość aktualnych podstaw prawnych związanych z różnymi rodzajami ślubu

Prawo nieustannie się zmienia, co należy uwzględnić przy przygotowaniach do uroczystości. Ślub cywilny, konkordatowy, kościelny, międzywyznaniowy, humanistyczny i międzynarodowy posiada zupełnie inną specyfikę. Jej znajomość umożliwia organizację uroczystości zgodnie z przyjętymi normami.

Doskonała organizacja pracy własnej i koordynacja podwykonawców

Wedding planner to przede wszystkim świetny organizator, który potrafi w usystematyzowany i przemyślany sposób realizować kolejne kroki. Jednocześnie koordynuje współpracę z podwykonawcami i dba o to, aby wszystko przebiegało zgodnie z planem.

Kreatywność, która pomaga zorganizować niezapomniany ślub

Pracując jako organizator wesel, czerpie się z pokładów własnej kreatywności. Warto dołożyć wszelkich starań, aby ślub był zgodny z oczekiwaniami klientów, a zarazem na swój sposób unikatowy. Istnieje wówczas duże prawdopodobieństwo, że zadowoleni nowożeńcy polecą specjalistę swoim znajomym.

Zawieranie umów z podwykonawcami

Wedding planner polega nie tylko na własnej kreatywności, ale też na podwykonawcach, którym zleca przygotowanie cateringu, udekorowanie sali weselnej, wydruk zaproszeń etc. Zdarza się, że firma zewnętrzna nie wywiązuje się ze zobowiązań. W takiej sytuacji kluczową rolę odgrywa dobrze skonstruowana umowa, która została zawarta między stronami.

Naturalne wyczucie estetyki

Organizator wesel często kieruje się wyczuciem estetyki. Korzysta z niej przy wyborze dekoracji, kwiatów i zaproszeń. Swoje propozycje przedstawia klientom do akceptacji. Może im również polecić sprawdzony salon sukien ślubnych i garniturów.

Umiejętność reagowania na nagłe zdarzenia

Niektóre elementy ślubu i wesela stanowią spore wyzwanie. Jeśli uroczystość zaplanowano w plenerze, wedding planner powinien mieć w głowie plan B na wypadek nagłego załamania pogody. Umiejętność szybkiego reagowania i duża elastyczność psychologiczna ułatwiają pracę w tym zawodzie.

Jeśli pragniesz zdobyć i udoskonalić wyżej wspomniane umiejętności, zapisz się na szkolenie wedding planner. Poprowadzi je trenerka z 15-letnim doświadczeniem w branży, która zorganizowała ponad 300 uroczystości. Współpracowała zarówno z osobami prywatnymi, jak i z gwiazdami z pierwszych stron gazet, w tym z Dorotą Zawadzką i Małgorzatą Kożuchowską.


*- Artykuł sponsorowany.

Podziel się